Kawasaki KLE & Versys

Kawasaki KLE 500 => Technika => Téma založeno: ladin Červenec 08, 2010, 10:46:23 dopoledne

Název: Vybitá baterie
Přispěvatel: ladin Červenec 08, 2010, 10:46:23 dopoledne
Ahoj, mám jednu čerstvou zkušennost s baterkou, tak se o ní rád podělím.

Povedlo se mi nechat zapnutý klíček na motorce a zjistil jsem to asi až po týdnu, kdy už byla zánovní gelovka zcela vybitá. Tak jsem ji vzal ke známému, který má nabíječku na gelovky. Baterka se vůbec nechytla a nenabíjela. Pohledal jsem pár informací a zjistil, že se jedná o tzv. stav ,,hlubokého vybití" kdy za začne docházet v baterii k sulfataci, čímž se zvýší odpor článků a baterka jde do kopru. Pokud stav vybití netrvá příliš dlouho (jak dlouho to je nikdo neřekne), lze proces sulfatace zvrátit speciální nabíječkou s vysokofrekvenčním nabíjením (nabíjecí napětí až 22V). Takže jsem vzal baterku do firmy která se zabývá prodejem a servisem autobaterií, kde ji zkusili rozchodit. Co vše s ní dělali, až na počáteční šok kdy do ní šlo krátkodobě (cca 5s) přes 20A, bohužel nevím. Po prvním dni to nevypadalo dobře, nechali si ji tam pár dní přes svátky, že ještě něco zkusí. No a včera k mé velké radosti byla baterka nabitá a prý by měla být OK. Motorka startuje jako dřív, uvidím jaká bude životnost baterie.

Jo a to ,,hluboké vybití" se netýká jen gelovek, ale i obyčejných baterií. Takže pozor na to.
Název: Re: Vybitá baterie
Přispěvatel: marty Červenec 11, 2010, 09:57:06 dopoledne
Ahoj Láďo

jojo jak dojde k takovému vybití že se přeruší obvod je to v háji. Pokud se jim podařilo uzavřít obvod což značí že protékal proud 20A je to dobrý a známka že to může dopadnout dobře. U tebe dopadlo a to je good  ;D

M