Kawasaki KLE 500 > Technika

Rachot z motoru

(1/7) > >>

Danielk66:
Ahoj chlapi.
Dnes jsem natočil svou KLE a nemile mě překvapil rachot z motoru, pravidelné, poměrně hlasité klepání  ve velké frekvenci.Včera nic a dnes tohle. :'(  Mám najeto 15000 km a rok výroby 1993. Nemá někdo zkušenost, co by to mohlo být? Mám podezření na napínák rozvodového řetězu. Je to možné?
Díky za informace.    D.

Danielk66:
Tak jsem to dnes rozdělal. Vytáhl jsem napínák rozvoďáku a bylo mi to jasný. Místo aby se napínák vysunul, tak byl úplně zalezlý v držáku. Jak jste zde už několikrát napsali, narovnal se háček na pružince a ta vyskočila  z drážky držáku. Nejprve mi nebyl jasný pricip, ale nakonec jsem to snad pochopil. Pružina má držet předšponovaný šroub uvnitř a ten se při vytahování řetězu postupně vyšroubovává a tím se vymezuje vůle. To je všechno hezký, jen se divím, že vše záleží na tom, kdy vypadne pružina z drážky a motor se potká. Ani si nedovedu představit,co by se dělo, kdyby se to stalo na rovince ve 140km/h. Toto bych od Japonců nečekal. Naštěstí se mi to nestalo při jízdě, ale po nastartování a tak nevznikly žádné škody. Přesto překontroluju nastavení rozvodů a zrovna i vůle ventilů. Známý opravář mi poradil, jaký zákrok provést, aby se toto už nemohlo stát. Již několikrát to použil a osvědčilo se to. Budu se to snažit popsat, aby jste to mohli provést a předešli poblémům. Pružinu jsem zkrátil asi o 5mm a vytvořil nový háček a nasadil ji do držáku. Pak jsem sestavil vnitřní šroub(hrubý levý závit) s napínákem a zjistil polohu v jaké vše bylo při napnutém řetězu. Pak jsem změřil mezeru mezi napínákem a šroubem, která byla 9mm. Vše se nechá i doměřit. Pak jsem na soustruhu vytočil rozpěrnou trubičku vnitřní pr.8mm, vnější9,5mm a dlouhou 8,8mm. Tato trubička se vloží mezi šroub s levým závitem a napínák, našponuje se pružina a vše se sestaví a zajistí zpět segerovkou. Ta trubička má ten význam, že když se opět pružinka vyvlíkne z drážky a tím přestane držet našponovaný šroub proti otočení, nezašroubuje se šroub do napínáku a tím nedojde k nadměrnému uvolnění řetězu. To právě činí těch naměřených 9mm na napínáku a řetěz může přeskočit nebo prasknout. Trubičku jsem udělal pro jistotu o 0.2mm menší, což vůbec nevadí, protože po vyvlíknutí prožinky by začnul být řetěz o něco víc hlučný a by byl signál, že se s napínákem něco děje, ale motor se nemůže potkat. Nevím, zda je to pochopitelné, ale ještě to nafotím a kdo o to bude mít zájem, tak to pošlu.
Ještě jsem se chtěl zeptat, jestli někdo neví, jak fungují napínáky rozvoďáku u novějších typů KLE a zda jsou zaměnitelné? :) Mám sice rok 93, ale letos jsem ji přivezl z Německa a měla najeto 13000. Vše je jak nové. Měla ji ženská 60let a ta ji dala synovi a on ji hned prodal, protože mu v garáži překážela.

labakov:
jsou plne zamenitelne - mam 95, tenhle starsi typ napinaku me udelal to same. Koupil jsem novy (novy typ) a melo by byt po problemech.

Danielk66:
Díky za info. A nevíš jak ten na nový typ funguje? Hladal jsem, ale nic jsem nezjistil

labakov:
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/technicke-myty-kolem-motocyklu-14123.html v clanku na motorkarich, cast Vymente mi rozvodak, je to hlucny - jak je tam ta fotka. Na te fotce jsou oba typy napinaku - to co tam pisou jako soucasny je ten co se daval na KLE drive a je problemovy, ten starsi typ je ten kterym nahradili problemovy.

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi