Jak jsem již psal na starém fóru, tak mě při letní dovolené prasknul asi 20km od Makedonských hranic rozvodový řetěz. Důvod proč se to stalo je jasný - vadný napínák primárního řetězu - měl jsem tam nejstarší typ, který údajně byl někdy v 96/97 vyměněn za novější typ úplně jiné konstrukce. Součástí toho starého typu je pružinka, která vyskočila z osazení kde měla držet a následně napínák zablbnul a prostě to řetěz neunesl.
K opravě jsme se dostali s kamarádem až teď. následuje několik fotek s komentářem:-) Ve finále: odnesly to 2 sací a 2 výfukové ventily, samozřejmě rozvodový řetěz, vodítka řetězu, nový napínák rozvodového řetězu. Zároveň jsem koupil ještě i nový primární řetěz (protože už byl dost vytahaný a rachotil). Celkově v dílech cca 10000Kč (2300 napínák, skoro 3000 ventily, 1000 rozvodový řetěz, 1800 primární řetěz...)
Mezi jawou a KLE zas takový velikostní rozdíl není - Otázka kamaráda, jestli to nechci zbastlit:-)
http://img144.imageshack.us/img144/7451/dcp3566ch8.jpgKvůli výměně předního vodítka rozvodového řetězu je NUTNÉ rozpůlit motor a takhle to vypadá po oddělání spodní části, tedy rozpůlený motor. Všimněte si primárního řetězu vytahaného jako kšandy - to je to co vám rachotí v motoru:-)
http://img443.imageshack.us/img443/9941/dcp3578da7.jpgNo a tohle je celý motor v KLE ve vší parádě:
http://img218.imageshack.us/img218/615/dcp3584by6.jpgPro zajímavost srovnání vodítek rozvodového řetězu, schválně kdo pozná které je nové. Nápověda: v olejové vaně bylo spousta gumových pilin.
http://img141.imageshack.us/img141/9940/dcp3585ag1.jpgKamarád ten motor složil během týdne po večerech, nejvíce času jednoznačně zabralo zabroušení ventilů. Mě teď čeká nastrojit motor zpět do kostry a doufat že se všechno povedlo.
Díly dodalo
http://www.partsdepot.cz/ a jsem s nimi maximálně spokojený - ceny minimálně o 20% nižší než Kawasaki CZ (ASKO Brno) a na stole jsem to měl za 8 dní od objednávky. Každopádně doporučuji objednávat originální díly (a co mají) tam.